جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۳۲:۳۷

آژیر خطر در کشتی‌سازی کاسکو

باشگاه خبری فراساحل: شرکت کشتی‌سازی کاسکو، به عنوان پنجمین کشتی‌سازی بزرگ جهان، از ۳ ماه پایانی سال ۲۰۱۵ میلادی با بحران مالی مواجه شده، به طوری که بنا به گفته کارشناسان، آژیر خطر در بخش کشتی‌سازی این شرکت چندملیتی به صدا درآمده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به ‌نقل از مارین نیوز، شرکت کشتی‌سازی کاسکو چینبا ۱۶۵ کشتی و ظرفیت جابه‌جایی ۸۶۱ هزار و ۳۲۱ تناژ خالص کانتینر در مقام پنجمین کشتی‌سازی و کشتیرانی بزرگ جهان قرار گرفته است. سهام اصلی کاسکو در دست دولت چین است و با وجود آنکه دفتر مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد، بخشی از سهام آن در بازار بورس شانگهای معامله می‌شود.


این شرکت کشتی‌سازی چینی از سال ۲۰۱۲ میلادی علاوه‌ بر ساخت کشتی، در زمینه ساخت سکو و اسکله فعال شد و ساخت بیش از ۱۵۰ اسکله را در کشورهای چین، هنگ‌کنگ، تایوان، سنگاپور، ایالات متحده امریکا، اروپا و خاورمیانه بر عهده گرفت. در کنار این موارد کاسکو چین توانست با همکاری کشتی‌سازی کاسیک، خط تعمیر کشتی‌های خود را نیز راه‌اندازی کند و یکی از بزرگترین شرکت‌های تعمیر کشتی و مدیریت ساخت کشتی در چین نام بگیرد؛ به طوری که بنابر آمار، کاسکو چین به همراه شرکت‌های تابع خود، از نظر وزن تولیدات، این شرکت سالانه ساخت بیش از ۸ میلیون تناژ خالص کشتی با ظرفیت بالا را تولید می‌کند. و همچنین تعمیر بیش از ۷۰۰ کشتی بزرگ را در کارنامه کاری خود دارد.


شرکت دریایی کاسکو چین پیشینه ۵۵ سال فعالیت در سراسر جهان را دارد و در زمینه‌هایی از جمله حمل‌ونقل دریایی، کشتی‌سازی، تعمیر کشتی‌ها و تاسیس و توسعه اسکله‌های دریایی مشغول فعالیت است. کاسکو در مجموع ۳۰۰ شرکت زیرمجموعه در چین و سایر کشورهای جهان دارد که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند. معروف‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه کاسکو؛ شیامن، نانتونگ و گوانگ‌دونگ در چین و شرکت‌کشتی‌سازی کاسکو در سنگاپور«ژواشان» است. بنا بر این گزارش، هرچند بحران مالی کاسکو که از ۳ماه پایانی سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، روند توسعه این شرکت دریایی را کاهش داده است، اما به دلیل گستره فعالیت کاسکو در زمینه‌های مختلف کشتی‌سازی، تعمیر کشتی، ساخت اسکله و سکوهای نفتی امید بسیاری وجود دارد که کاسکو سال ۲۰۱۶میلادی را به سلامت پشت‌سر بگذارد. از سوی دیگر حجم سفارش‌های جدید شرکت‌های اروپایی می‌تواند راهی برای آغاز دور تازه‌ای از موفقیت‌ها برای این شرکت چندملیتی به شمار آید.



  کد خبر : 2258
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :